Jornada tècnica presencial a Flix
El passat divendres 18 de març, va tenir lloc una jornada tècnica a Flix, La Ribera d’Ebre, sobre l’Oleoturisme a Catalunya i Torclum va tenir l’ocasió de ser-hi i participar com a representants del Baix Penedès per explicar com veiem l’Oleoturisme a Torclum i quines activitats fem.
Aquesta jornada estava organitzada pel projecte POCTEFA TRANSGROWHT, des del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda rural per tal de donar suport a produccions agroalimentàries de qualitat.
Principalment, anava dirigida a fomentar el sector de l’oli d’oliva, per millorar la seva sostenibilitat i competitivitat i el seu objectiu és informar sobre la situació i el potencial de l’Oleoturisme a Catalunya.
Programa
10:00h – Benvinguda i presentació de la jornada
Sr. Francesc Barbero, Alcalde de Flix
Sra. Gemma Carim, Presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre
Sr. Joan Gòdia Tresánchez, Director General d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia
10:15h – Explicació tècnica, situació actual i perspectives futures de l’oleoturisme a Catalunya
Sra. Ariadna Boixader, Directora d’Olea Soul
10:45h – L’oleoturisme a Lleida “el Gust de la Terra”
Sr. David Estaller, Col·laborador del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
11:00h – Promoció de l’oleoturisme des de Benvinguts a Pagès
Sra. Montserrat Costafreda, tècnica de PRODECA i coordinadora de Benvinguts a Pagès
11:15h – Marca Experiències gastronòmiques
Sra. Ariadna Ribas, Brand Manager turisme enogastronòmic, Agència Catalana de Turisme
11:30h – Pausa cafè
12:00h – Iniciatives en oleoturisme a Catalunya
Sr. Josep Suñer , Vins i olis Suñer – Ginestar (Ribera d’Ebre)
Sr. Adrià Dalmau, Iniciativa “Restaurant Verge Extra” (Les Garrigues)
Sra. Josefina Sala Compte, Oli de Ventalló, Ventalló, Alt Empordà
Sra. Ester Andreu Montoya, Torclum, Baix Penedès
Sr. Eduard Susanna, Oleicultors dels Alrgars (Mas de Flandi) – Calaceit
(Matarranya)
13:00h – Debat
Xarxa d’iniciatives oleoturístiques de Catalunya
13:30h – Cloenda
13:45h – Tast d’oli Fulla de salze i empeltre
Panell de Tast de Catalunya
14:00h – Dinar
Preu 15€
15:30h – Visita al Mas de la Pitoia, Flix
Molí ecològic de la Reserva Natural de Sebes
Oleoturisme: una bona iniciativa per difondre el món de l’oli d’oliva
Des de Torclum vam voler explicar que conèixer el cultiu de l’olivera i la producció d’oli oliva verge extra és una experiència única i per això nosaltres fem visites d’oleoturisme on pots descobrir de primera mà el món de l’oli d’oliva i fer-ne un tast.
També, en la nostra ponència, vam mencionar alguns dels avantatges que representa una visita d’Oleoturisme:
- posem en valor la nostra professió
- apropem al públic el món de l’olivera
- donem l’oportunitat de conèixer les característiques i propietats d’un bon OOVE
- és una experiència diferent per fer en família o amics
- per als més petits és un apunt didàctic i un descobrir el món de l’oli
D’altra banda, vam voler explicar com es pot compaginar l’Oleoturisme amb altres activitats complementàries, sorgint així sinergies molt interessants amb altres negocis de la nostra comarca.
Agraïments
Volem agrair a tot el departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que està duent a terme el projecte europeu POCTEFA TRANSGROWHT per convidar-nos a formar a part d’aquesta jornada i per donar suport a aquesta experiència d’immersió a la terra del sector de l’oli d’oliva que està en ple creixement. També agrair a l’Ajuntament de Flix i al Consell Comarcal de Ribera d’Ebre per a col·laborar i fer-ho possible. Va ser un matí molt interessant!

